Вчительки з Івано-Франківського Католицького ліцею св. Василія Великого, Оксана Гошовська та Вікторія Буличева вирішили вести TikTok. Назвали свій блог “Філологині на карантині”, він вже залетів у топи.
“Галка” поспілкувалась із героїнею відео Оксаною Гошовською та розпитала, чому і для кого вирішили знімати відео, в яких наглядно і у жартівливій формі виправляють граматичні помилки, що засіли в головах багатьох людей.
– Чому ви вирішили стати педагогом?
– Коли ти залюблена в книжки школярка і в тебе незле виходить писати твори, то логіка підказує стати майстром слова, а оскільки такої спеціальності в університеті немає, то тобі пряма дорога на філологію, а потім, як часто буває, і в школу.
– Ви з подругою ведете відео-блог “Філологині на карантині”, чому виникла така ідея і чому саме ТікТок?
– Аби провести урок і не почути учнівське хропіння, потрібно подавати матеріал цікаво. Ми помітили, що коли демонструємо учням навчальне відео, вони сконцентровані приблизно три хвилини. Звідси й думка, що ролики повинні бути короткими. Найбільш тривале відео формату ТікТоку – одна хвилина. Із цих спостережень і постав канал Оксани Гошовської та Вікторії Буличевої “Філологині на карантині”.
Перші наші відео були саме хвилинними. Але учні, які стали фокус-групою, відгукувалися, що ролики мають тривати не більше 20 секунд. Ми дослухалися, і контент каналу став більш динамічним і навіть залетів у рекомендації.
– З ваших відео можна почерпнути для себе багато корисного, для кого вони можуть бути потрібними?
– Ці відео однозначно допомагають робити мовлення чистішим. Вони не тільки для школярів, а й для дорослих, адже, погодьтеся, ми не припиняємо говорити грамотно, коли отримуємо сертифікат ЗНО.
– Які помилки люди роблять найчастіше, що вас найбільше дратує?
– Не можемо сказати, що нас дратують якісь помилки, ми просто виправляємо неправильне слововживання. Знімання навчальних роликів – це гра на випередження. Чом би не навчити послуговуватись українською мовою правильно, а займатися виполюванням із неї суржику та недолугих граматичних конструкцій.
Наша з Вікторією мета – навчати мовних нюансів, які загубилися на сторінках підручників, не тільки франківців, а всіх українців різного віку. Це спосіб патріотично-просвітницької діяльності засобами молодіжної мережі, який показує: ось ми, українці, і наша мова особлива. На нашу думку, це дуже важливо навіть через те, що, за аналітикою каналу, ролики каналу “Філологині на карантині” переглядає 30% росіян. Хтось воює зі зброєю в руках, а ми – зі словом на вустах. Слава Україні!
Більше відео “філологинь на карантині” за посиланням.