В УГКЦ вступила в дію Інструкція про присутність церковних структур, інституцій, духовенства, богопосвячених осіб у мережі «Інтернет»

0
90

Дана Інструкція має на меті окреслити відповідні норми, які допомагатимуть церковним структурам та інституціям, духовенству, богопосвяченим особам УГКЦ проголошувати Боже Слово та християнські цінності в суспільстві. Інструкцію затверджено на трирічний випробувальний термін з 3 серпня 2020 року Постановою №2 85-ї сесії Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ.

Загалом документ містить конкретні вказівки щодо правил ведення приватних та інституційних профілів у соціальних мережах духовенством та мирянами. У тексті також пояснюється, що вона містить відповідні вказівки для ефективного використання інтернету.

Інструкція складається зі вступу, кінцевих положень та семи розділів: «Мережа «Інтернет» – інструмент для євангелізації суспільства», «Функції соціальних медіа», «Принципи ведення інституційних профілів», «Принципи ведення індивідуальних облікових записів і профілів», «Етикет у соціальних мережах», «Діяльність у групах в соціальних мережах» та «Поведінка в соціальних медіа під час виборчих кампаній».

У документі наголошується, що «він повинен допомогти користувачам мережі уникнути потрапляння в пастку легковажного ставлення до віртуального світу». «Окрім духовенства і богопосвячених осіб, значна частина положень цієї Інструкції має обов’язковий характер і для мирян, які працюють у церковних структурах, інституціях або перебувають в інших правових чи фактичних відносинах із ними відповідно до їх уряду чи функцій, а також для членів сім’ї священника, адже вони беруть участь у місії Церкви Христової в сучасному світі», – йдеться в Інструкції.

Також для того, щоб групи в соціальних мережах були середовищами поширення віри, мовиться у тексті документу, необхідно, аби вони мали передусім пасторальну, євангелізаційну і формаційну мету.

У документі також йдеться про правила етикету у соціальних мережах. «Хоч особистий профіль – це «приватна територія», є речі, які, за досвідом експертів, негативно впливають на сприйняття образу людини в соцмережі. Ось чого робити не слід: відзначати у власних дописах людей і публікувати аудіо-, фото- та відеоматеріали за їхньою участю без їхньої згоди; не слід відправляти одне приватне повідомлення відразу в усі соцмережі; перш ніж знайомити людей у соцмережі, необхідно отримати від них попередню згоду на таке знайомство; не можна виносити на обговорення в соціальній мережі особистий конфлікт з іншими духовними особами, ієрархією, парафіянами тощо», – переконані автори документу.

Відповідно до Інструкції, забороняється духовенству здійснювати як пряму, так і непряму агітацію за кандидата, партію чи політичний блок. «Непряма агітація – це згадування імені особи чи назви політичної сили не в безпосередньому зв’язку з виборами, але в такому контексті, який має схилити адресата повідомлення віддати свій голос за цю особу чи партію під час виборів (подяка за пожертву, похвала за проведену акцію тощо)», – пояснюється у документі. А також не рекомендується духовенству брати участь в політичних ток-шоу, хіба що за виразним дозволом місцевого ієрарха, ба більше пропагувати їх на своєму обліковому записі.

У документі зазначається, що порушення окремих її норм підлягає відповідним карним санкціям.

«У 30-денний термін з дня набрання чинності цієї Інструкції священнослужителі, богопосвячені особи, церковні структури й інституції повинні адаптувати всі профілі в соціальних мережах до вимог цього нормативного документа», – підкреслено у документі.

Департамент іфнормації УГКЦ