За минулий рік в Україні сталося 4 432 ДТП за участю дітей, у яких 168 дітей загинуло та 3957 — травмовано.
В Україні набрали чинності зміни до Правил дорожнього руху (ПДР), що стосуються перевезення дітей. Вони мають підвищити безпеку пересування дітей. За минулий рік в Україні сталося 4 432 ДТП за участю дітей, у яких 168 дітей загинуло та 3957 — травмовано.
Про це у п’ятницю, 5 березня, повідомив перший заступник начальника департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький на своїй сторінці у Facebook.
“Відучора набрала чинності постанова Кабінету міністрів України від 24 лютого 2021 № 152, якою внесено зміни до Правил дорожнього руху”, – написав він.
Що змінилось:
- доповнили визначення дитячої утримувальної системи (замість спеціальних засобів);
- прибрали вік дитини, залишили лише зріст (145 см);
- прибрали вимогу щодо користування дитячими утримувальними системами на транспортних засобах, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, та спеціалізованих транспортних засобів (медичної допомоги, Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, СБУ, ДСО);
- доповнили пункт щодо правил використання дитячих утримувальних систем в транспортних засобах.
Детальніше щодо змін
Пункт 1.10 доповнений новим абзацом:
- дитяча утримувальна система — обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла.
Підпункт “б” пункту 21.11 викладений у такій редакції (забороняється перевозити):
- б) дітей, зріст яких менше 145 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримувальних систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім:
- транспортних засобів, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху;
- спеціалізованих санітарних автомобілів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативних транспортних засобів Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.
Правила доповнені пунктами 21.12 — 21.16 такого змісту:
21.12. Дитячі утримувальні системи повинні використовуватися у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки чи системами з’єднання дитячої утримувальної системи, передбаченими їх конструкцією, та відповідати вимогам чинних в Україні правил і нормативів.
21.13. Дитячі утримувальні системи встановлюють на місцях для сидіння, крім першого ряду. У разі перевезення дитини віком до трьох років у легковому автомобілі на місці для сидіння першого ряду допускається встановлення дитячих утримувальних систем, які встановлюються проти напрямку руху з обов’язковим відключенням фронтальної подушки безпеки цього місця для сидіння (у разі її наявності).
21.14. Дитячі утримувальні системи встановлюють та використовують відповідно до інструкцій виробників цих систем та транспортних засобів.
21.15. Характеристики дитячої утримувальної системи повинні відповідати масі та зросту дитини, яка у ній перевозиться.
21.16. Діти повинні перебувати у дитячих утримувальних системах у пристебнутому положенні.
Білошицький нагадав, що у 2019 році було посилено відповідальність за порушення правил перевезення дітей:
штраф 510 гривень;
за повторне протягом року вчинення порушення — 850 гривень.
“Протягом минулого року поліцейські склали 2 664 адміністративні постанови за порушення правил перевезення дітей”, – зазначив Олексій Білошицький.
Як повідомлялося раніше, в Україні суттєво збільшили штрафи для водіїв. Верховна Рада ухвалила законопроєкт №2695, який передбачає більш суворе грошове покарання в разі скоєння певного порушення.