Глава УГКЦ у 315-й день війни: «Основною ціллю пришестя Христа є наше спасіння»

0
47

Господь приходить у серце землі. Так, як Він потім зійде в ад, місце темряви, місце очікування померлих, і виведе всіх людей до світла. Про це сказав Отець і Глава УГКЦ Блаженніший Святослав у щоденному воєнному зверненні у 315-й день війни.

Предстоятель зазначив, що місцем найзапеклішого протистояння є вже знані на цілий світ героїчні міста Бахмут і Авдіївка. Ворог наніс удар по Запоріжжю, пошкодив елемент інфраструктури. Вночі з важкої артилерії ворог наніс удар по Нікопольщині. На Херсонщині постраждало місто Берислав, де ворог обстріляв ринок. Про це зазначає Департамент інформації УГКЦ.

Блаженніший Святослав зауважив, що Різдво у багатьох людей асоціюється з домашнім теплом і затишком. Однак не слід забувати про прихід Сина Божого. Це жест упокорення з боку Бога, щоб проявити солідарність із людиною. «Він (тобто Христос), бувши в Божій природі, не вважав за здобуток чи непорушний привілей свою рівність із Богом, але понизив себе аж до смерті, і то смерті хресної», — процитував Блаженніший Святослав послання до филип’ян апостола Павла. Для святих отців це пониження Бога починається у Різдві.

«Бог низходить до людини. Він стає настільки убогим, що народжується у вертепі, в печері, збагачуючи нас своїм божеством. А ми, які зубожіли внаслідок гріха і відпадіння від Бога, стали тепер багатими завдяки Його дарові», — сказав Патріарх.

Відтак він поміркував над значенням слова «вертеп». Для більшості з нас воно означає театральне дійство, пов’язане з народженням Христа. Але буквально слово «вертеп» означає укриття, печеру, хлів, де народився Христос. Якщо ми поглянемо на ікону Різдва Христового, то побачимо посередині чорну пляму, темну печеру, куди приходить Боже світло. Якщо уважно придивитися до тієї печери, можна побачити паралелі з проваллям, що зображене на іконі Зішестя в ад.

Друге пониження, якого зазнає Христос — це підпорядкування наказові кесаря підписатися у своєму місті. Третє обмеження Христа, як зазначив архиєрей, — це огортання пеленами в його яслах. Це ознака того, що Христос прийшов розірвати гріх, яким ми обплутані, і зробити нас вільними.

Джерело