Глава УГКЦ у 328-й день війни: «Великий біль нині в Україні з приводу пораненого міста Дніпра»

0
40

Ворог влучив ракетою, призначеною для знищення авіаносців, у багатоповерховий будинок, розтрощивши понад 200 квартир, у яких перебували люди. На сьогодні число загиблих, яких дістали з-під завалів, зросло до 40 осіб. Великий біль нині в Україні з цього приводу, але ми бачимо, що жодне наше місто чи село не може почуватися безпечно. Про це сказав Отець і Глава УГКЦ Блаженніший Святослав у 328-й день великої, повномасштабної війни, яку російський загарбник приніс на нашу землю.

Відповідно до ранкових повідомлень, за минулу добу українські військові відбили 20 атак російських окупантів на українські міста і села… Херсон залишається мішенню чергової атаки росіян, які методично розстрілюють лікарні, так цими днями було знищено дитячу лікарню. «Ще раз нагадуємо всім, що такого типу злочини проти цивільного населення є порушенням міжнародного гуманітарного права, яке діє під час будь-якого військового конфлікту чи збройного протистояння», — наголосив Предстоятель. Про це повідомляє Департамент інформації УГКЦ.

«Відповідно до повідомлень органів державної влади України, станом на 16 січня 336 дітей вважаються зниклими безвісти, 455 загинуло, 897 поранені. Але, Богу дякувати, 9 916 дітей вдалося знайти у цих буремних воєнних подіях в Україні», — ствердив Глава Церкви.

Сьогодні Блаженніший Святослав роздумував над літургійними текстами, які описують жест занурення Христа у води Йордану. Стихира Утрені проголошує: «Велике і страшне це таїнство; Бог уподібнився до людей і, цілком не знаючи гріха, як винуватець, просить Івана, щоб Його хрестив у Йордані. Благословенний Ти, що прийшов, Боже наш, слава Тобі!»

Глава Церкви звернув увагу на момент низходження Бога, яке, за його словами, має чіткі топографічні ознаки. Оскільки річка Йордан протікає в тектонічному розламі земної кори і є найнижчим рівнем суші, тому, йдучи на Йордан, Спаситель справді фізично опускається.

У йорданському Богоявленні, каже архиєрей, начебто ще глибше відкривається зміст наслідків такого Божого низходження. Христос іде в Йордан, щоб хреститися. Коли ми чуємо сьогодні те слово в українській мові, то, можливо, вповні не розуміємо змісту того жесту. «Хреститися» в буквальному сенсі означає «зануритися». «Христос іде, щоб зануритися в йорданські води. Проте цей жест занурення в хрещенні Івана означає очищення від гріхів, змиття нечистоти. І ось нинішня Літургія розкриває антиномію — як це можливо, щоб святий, безгрішний хрестився, щоб чистий просив ще якогось очищення?» — задумується Патріарх.

«Велике це таїнство… Бог Христос, Син Божий, цілковито не знаючи гріха, як винуватець, просить хрещення? Але, властиво, ми бачимо, що те Христове занурення в низходженні в йорданські води означає занурення Бога в людську історію, у людські обставини життя, — занурення чистого в наслідки гріха людини», — зазначив він.

Глава УГКЦ зауважив, що Христос, занурюючись у води Йордану, в якому люди залишали гріхи, узяв їх на себе. «Тому, коли Він вийде з води, із цього глибокого самоприниження, Іван скаже про Христа: „Ось Агнець Божий, який бере на себе гріхи світу!“, — сказав Глава Церкви.

На переконання Отця і Глави УГКЦ, занурення Христа у води Йордану є моментом, коли Він приходить, щоб узяти на себе провини, наслідки гріхів людства і, вмираючи на хресті, їх знищити. «Сьогодні Він низходить у найнижчу топографічну точку суші — це наче провісник Його низходження в глибини підземні під час пасхального таїнства. А Його вихід із хрещальних вод Йордану — провісник Його воскресіння з мертвих. Велике це таїнство… Той, хто безгрішний, як винуватить, просить Івана, щоб хрестив Його у Йордані», — пояснив архиєрей.

«Господи, ми знаємо, що Ти сьогодні занурюєшся у своєму хрещенні в біль, страждання України. Ти береш на себе гріхи нашого народу, щоб нас омити. Ти, як винуватець, просиш хрещення замість тих, хто справді завинив. Ти — єдиний Святий, своєю святістю очищаєш нас, немічних людей. Дай нам силу, очисти нашу українську землю від усякої нечисті, особливо тієї, що несе смерть і розруху. Господи, Ти, що йдеш зануритися в йорданські води, будь благословенним, бо приходиш до нас як явлений нам у наших обставинах живий Бог», — просить Блаженніший Святослав.

Джерело