Фахівці компанії Bosch розповіли, чим небезпечна рідкісна заміна гальмівної рідини в автомобілі.
Для початку слід визначитися, що гальмівна рідина в автомобілі покликана передавати зусилля від педалі гальма на кожне колесо машини для зниження швидкості руху. Крім того, вона виступає в якості мастила деяких деталей гальмівної системи. Але головною характеристикою «тормозухи» є висока температура кипіння, яка може досягати в окремих режимах їзди 400 градусів, – пише НЗ з посиланням на mmr.net.
Всі гальмівні рідини діляться на кілька типів: DOT 3, яка використовується переважно в гальмівних системах з барабанними гальмами, DOT 4 – найпоширеніша в наші дні рідина і DOT 5.1 – застосовується на спортивних автомобілях. Крім того є особливий тип – DOT 5.0, яка через свої силіконові основи не може застосовуватися на автомобілях з системами ABS і ESP.
Так склалося, що при всіх перевагах, гальмівна рідина має один істотний недолік – вона дуже добре вбирає воду і навіть короткого контакту з повітрям під час заливки її в гальмівну систему, досить для того, щоб вода потрапила в «тормозуху». Попадання вологи може привести до зниження точки кипіння, утворення пара і, як наслідок, зниження ефективності роботу гальм.
Як показує дослідження, міняти гальмівну рідину необхідно раз в 30-40 тисяч кілометрів, якщо машина постійно використовується, і раз на два роки у випадку з DOT 4 і раз на рік у випадку з DOT 3, якщо машина використовується рідко. Крім того, на необхідність заміни вказує погіршення гальмівних властивостей машини, а також осад і помутніння рідини в розширювальному бачку.
За даними експертів, через рік в гальмівній системі може знаходитися до 2% води, на другий рік її кількість може збільшитися до 3,5%, а на третій – до 5%. При цьому при вміст води в 3,5% знижує температуру кипіння гальмівної рідини з 330 до 165 градусів Цельсія.
Як відзначають фахівці, доливати гальмівну рідину в систему вкрай не рекомендується. По-перше, через те, що витік рідини сам по собі може свідчити про несправність гальмівної системи. По-друге, на кількість води в системі, долив ніяк не вплине і не зробить гальмування більш ефективним. Нарешті, водій може просто змішати різні рідини з різним складом, що не приведе ні до чого хорошого.