Як говорити з учнями про війну: МОН створило посібник для вчителів

0
13

Міністерство освіти і науки України презентувало посібник “Як говорити про російсько-українську війну в школі. Уроки стійкості, боротьби та перемог” — з рекомендаціями для вчителів, які навчають учнів молодшої, середньої та старшої школи.

Про це повідомила пресслужба МОН.

“Війна вплинула та продовжує впливати на всіх українців. Як і дорослі, діти та підлітки переживають травмівні події так само болісно. Проте на відміну від дорослих, які сформували навички стресостійкості та свободи самовизначення, у дітей цих навичок немає. Саме тому важливо допомогти їм напрацювати психологічну стійкість, стати витривалішими й сильнішими”, — наголосили в Міносвіти.

Уроки в посібнику мають формувати учням активну громадянську позицію; навчити їх розрізняти факти й фейки, не піддаватися маніпуляціям і ворожій пропаганді. Учителі можуть використовувати посібник під час підготовки до виховної чи класної години, уроків із громадянської освіти, історії, української мови та літератури тощо.

Посібник містить три розділи:

  • “Навіщо” — чому важливо говорити про війну в школі.

Розділ про інформаційну війну, плюралізм, а також “історії стійкості, боротьби та перемог”. “Школярі не споживачі наративу, а його співтворці”, — акцентують автори посібника.

  • “Що” — на чому варто акцентувати під час розмов.

У цій частині посібника є інформація про ключові фейки, пов’язані з російсько-українською війною, ворожі маніпуляції та історичні факти на противагу. Наприклад, учням пояснюють, що війна між Росією та Україною розпочалася в лютому 2014 року, пояснюють термін “рашизм” тощо. Окрім цього, розповідається про війни та суспільство загалом, причини воєнних конфліктів. З цього розділу також можна дізнатися, як організувати хвилину мовчання, щоб вона “не перетворилася на формальність”.

  • “Як” — як донести потрібну інформацію через конкретні вправи й техніки.

Посібник висвітлює думку, що “війна — це про кожного”: військових, волонтерів та цивільних. Окрім цього, автори пропонують варіанти організації дискусій про виявлення та подолання травм, а також навчають учнів безпечної поведінки за допомогою ігор.

Слід зауважити, що цей посібник — не нормативно-регуляторний документ, тож він не передбачає обов’язкового виконання запропонованих інструкцій.