Для автомобілістів настає небезпечний період.
Як відомо, зима вважається найскладнішим часом для водіння автомобіля.
Насамперед, це пов’язано з ожеледицею, яка за недостатньої концентрації водія за кермом може призвести до ДТП.
Аби уникнути аварій та небезпечних ситуацій, водіям дали важливі поради щодо керування авто в цей період.
Перше, що потрібно зробити – це поміняти літню гуму на зимову, перевірити загальний стан машини, фари, склоочисники. Аби підготуватися до ожеледиці, влітку необхідно вивчити відповідні матеріали, придбати хорошу зимову гуму, перевірити авто на технічну складову.
Окрім того, потрібно бути особливо обережними на тих місцях, де скупчується вода за відлиги: мости, тунелі, низини і широкі узбіччя. Саме тут найчастіше бувають калюжі, які згодом замерзають і перетворюються на ковзанку.
Також необхідно уважно дивитися на дороги перед світлофором, перехрестям, пішохідним переходом, а також на ділянку біля зупинок громадського транспорту, адже там майже завжди слизько через те, що там постійно гальмують машини та ходять люди. Тому, під’їжджаючи до цих ділянок, зменшуйте швидкість завчасно.
Щоб впоратися із занесенням, необхідно здійснити переривчасте гальмування, причому натискати на педаль слід швидко і сильно кілька разів поспіль. Не можна довго тримати педаль гальма натиснутою, інакше станеться блокування коліс. Є ще один варіант гальмування під час занесення – ступінчастий. Він відрізняється від першого способу наступним: гальмо не відпускається, однак натиснення робиться дозовано.
Основні поради водіям щодо їзди в ожеледицю:
- не виїжджайте в сніг або ожеледь, якщо ви не поміняли гуму;
- не забувайте, що швидкість – це головний ворог водія на льоду. Чим менша швидкість автомобіля, тим більше він буде вам підкорятися;
- дистанція! Відстань між двома автомобілями на дорозі слід вираховувати за такою формулою: швидкість машини множиться на два і виходить правильна дистанція в метрах, тобто для 100 км/год хороша дистанція це 200 метрів;
- в ожеледицю не робіть жодних різких рухів педалями або кермом, швидких гальмувань і прискорень. Будь-який маневр може привести до занесення;
- якщо ви їздите на “механіці”, то гальмувати потрібно двигуном. Для цього тиск на педаль гальма знижуємо, але зчеплення не вимикається. Потім вичавлюємо зчеплення, перемикаємся на знижену передачу і знову включаємо зчеплення;
- якщо у вашої машини провідні колеса задні, то авто “несе” за першої-ліпшої можливості. Власникам передньопривідних машин теж не пощастило: під час натискання на гальмо, авто стає просто некерованим. Так що перед поворотом завжди зменшуйте швидкість заздалегідь, а не гальмуйте безпосередньо в повороті. Погодьтеся, безпека на дорозі – ваша прерогатива;
- під час виконання маневру кермо потрібно повертати не сильно, тобто на малий кут. Робиться це без різких рухів, якомога плавніше. В іншому разі ви можете втратити контроль над машиною, водночас не змінюючи напрямку руху.