Майже 40 років тому цей іконостас потрапив музею з церкви села Яглуш, що на Рогатинщині.
Впродовж останніх п’яти років тривала його реставрація. Зараз працюють над іншим сакральним твором – ангелом, пише Суспільне Карпати.
“Зрозуміло, що вони в дуже поганому стані там були, тому що ніхто за ними не дивився. Багато ікон, частин іконостасів узагалі стояли на вулицях, нищилися”, — каже головний зберігач фондів музею Віктор Доскалюк.
Зараз роботи з відновлення частини іконостасу майже завершили, залишилося вмонтувати ікони. Завідувач сектору реставрації Музею мистецтв Прикарпаття Зеновій Крок, який працював з іконостасом, згадує — тричі обробляли дерево від жука-шкідника, що часто псує твори мистецтва.
Реставратор також розповідає, які матеріали використовували для позолоти сакральних речей у прикарпатських селах більш ніж 200 років тому.
“Вони клали в таких випадках олов’яну поталь. Це така тоненька плівочка на зразок сусального золота, тільки олов’яна. А пізніше його покривали жовтим лаком. Це звичайний олійний чи масляний лак, але підфарбований шафраном”, — мовить Зеновій Крок.
При реставрації основне — максимально зберегти автентичність, законсервувати твір і не квапитися на будь-якому етапі, каже Зеновій Крок.
У лютому чоловік почав реставрувати дерев’яного ангела, який був завершенням вівтаря у римо-католицькому костелі Непорочного Зачаття Діви Марії.
Зараз — це приміщення Музею мистецтв Прикарпаття. Найбільше часу реставратор витратить на те, щоб почистити скульптуру.
“У цьому випадку багато олії, оліфи. Вона сполімеризувалася вже давно. І, відповідно, вона теж погано розчищається, і знову ж хімією її треба ставити компрес, розм’якшувати і пізніше знімати скальпелем”, — говорить майстер.
Окрім сакральних творів, у музеї триває реставрація художніх творів Опанаса Заливахи, її проводить Андрій Бойчук.
Художник-реставратор каже, що на одну картину витрачає приблизно місяць.
Загалом у фондах музею є 250 різноманітних творів Опанаса Заливахи.